Rozdzielczość [Mpx]: 12.1
Zakres czułości ISO: 100 - 409600
Rodzaj stabilizacji: Mechaniczna, 5-osiowa
Rodzaj matrycy: CMOS Exmor R
Maksymalna rozdzielczość filmu: 4K
Kup ten produkt i otrzymaj rozszerzoną gwarancję producenta na 5 lat za 1 zł (różnica zostanie odjęta od ceny produktu).
Akcja promocyjna trwa od 4.10 do 14.10.2024r.
Nowy przetwornik obrazu podwajający prędkość odczytu
Nowo opracowany, wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor RTM o efektywnej rozdzielczości 12,1 megapiksela odznacza się wysoką czułością i dużym zakresem dynamicznym, a ponadto umożliwia nawet dwukrotnie szybszy odczyt danych niż jego odpowiednik z modelu α7S II. Zaawansowana matryca filtra barw zwiększa dokładność reprodukcji kolorów, a umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z systemem wykrywania fazy znacznie zwiększają stabilność i dokładność pracy systemu AF. Połączenie wszystkich tych cech składa się na niezwykłą jakość obrazu.
Nowy procesor obrazu zwiększający wydajność nawet 8x
Procesor obrazu BIONZ XRTM jest do ośmiu razy wydajniejszy od swojego poprzednika. Poza zmniejszaniem opóźnień w zauważalny sposób zwiększa możliwości przetwarzania zdjęć i filmów w czasie rzeczywistym, na przykład przy analizie danych AF, rozpoznawaniu obrazu i korygowaniu jakości obrazu. Procesor odpowiada też za przesyłanie danych, działanie interfejsu użytkownika i inne funkcje aparatu.
Wysoka czułość, szeroki zakres dynamiczny.
Konstrukcja 12,1-megapikselowego, pełnoklatkowego przetwornika optymalizuje sygnał wyjściowy, zapewniając wysoką czułość i niski poziom szumów. Standardowy zakres czułości ISO wynosi 80–102 400, ale można go rozszerzyć do 40–409 600 (przy filmowaniu: 80–409 600). Imponujący jest też 15-stopniowy zakres dynamiczny, pozwalający uzyskać piękne, naturalnie wyglądające obrazy bez prześwietlenia świateł. Połączenie wszystkich tych cech oznacza większą swobodę twórczą.
Nagrywanie pełnoklatkowego obrazu 4K w formacie 120p
Dzięki połączeniu nowego, zapewniającego dużą prędkość odczytu przetwornika obrazu z nowo opracowanym, wysoko wydajnym procesorem BIONZ XR możliwe jest nagrywanie obrazu 4K z pełnoklatkowej matrycy z szybkością 120 kl./s i automatyką ostrości. Ten wysokiej jakości materiał 4K powstaje poprzez indywidualny odczyt wszystkich pikseli i pozwala uzyskać w postprodukcji wyraźny obraz w zwolnionym tempie (do 5 razy w stosunku do rzeczywistego tempa) oraz charakterystyczne dla matryc pełnoklatkowych efekty bokeh — a wszystko to w połączeniu z dokładnym systemem AF. Mimo niewielkich wymiarów aparat α7S III daje więc ogromne możliwości twórcze.
Nagrywanie filmów z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2
Aparat pozwala na wewnętrzny zapis obrazu filmowego 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2, przy wykorzystaniu kompresji Long GOP lub All Intra. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki i uzyskanie maksymalnego realizmu obrazu HDR przy zachowaniu naturalnego wyglądu przejść tonalnych.
Wewnętrzny zapis w formacie All-Intra
α7S III to pierwszy korpus α, który przy nagrywaniu na wewnętrzny nośnik obsługuje nie tylko kompresję międzyklatkową Long GOP, lecz także kompresję wewnątrzklatkową (All-Intra), umożliwiającą niezależny zapis każdej klatki przy dużej przepływności — do 600 Mb/s. Takie kodowanie zapewnia maksymalną elastyczność w postprodukcji i dlatego przydaje się do nagrywania pewnych rodzajów ujęć. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GoP [3] Grupa obrazów (GoP)
Kodek HEVC o wysokiej efektywności kompresji
Wprowadzony po raz pierwszy format XAVC HS zapewnia dwukrotnie wydajniejszą kompresję dzięki kodekowi MPEG-H HEVC/H.265. W porównaniu ze standardowym formatem 4K XAVC S format XAVC HS umożliwia zapis szczegółowego obrazu filmowego z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o zbliżonej, a nawet mniejszej objętości. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy akceptowalnych rozmiarach plików.
Reprodukcja 16-bitowych danych RAW
Aparat jest pierwszym modelem z serii α pozwalającym użyć łącza HDMI do reprodukcji na zewnętrzny rejestrator 16-bitowych danych RAW. Taki format zwiększa elastyczność i efektywność w postprodukcji, ułatwiając uzyskanie lepszego obrazu. Reprodukowane są 16-bitowe dane o rozdzielczości 4264 x 2408 (proporcje 16:9) z pełnoklatkowego przetwornika. Można wybrać liczbę klatek na sekundę (60p/50p/30p/25p/24p).
Krzywe S-Log2 i S-Log3 z obsługą 10-bitowego kodowania 4:2:2
Aparat umożliwia użycie krzywych gamma S-Log2 i S-Log3. Krzywa S-Log3 służy do poprawy reprodukcji przejść tonalnych w zakresie od cieni do średniej szarości (18%) i pozwala uzyskać nawet 15-stopniowy zakres dynamiczny. Do wyboru są też trzy ustawienia przestrzeni barw: S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine. Dwa ostatnie ułatwiają dopasowanie kolorystyki materiału filmowego do obrazu z profesjonalnych kamer kinowych Sony. Jednakowa kolorystyka ułatwia postprodukcję i pozwala wygodnie używać aparatu α7S III w połączeniu z innymi kamerami i aparatami profesjonalnymi.
Nagrywanie plików proxy w celu usprawnienia montażu i edycji
Filmujący aparat może równolegle zapisywać dwa rodzaje plików: o wyższej przepływności, w formatach takich jak 4K XAVC S-I, oraz pliki proxy HD o małej przepływności. Mniejsze pliki proxy pozwalają wykonać montaż i podgląd przed końcową produkcją. Zmniejszają obciążenie komputera, przyspieszają pracę i zwiększają efektywność. Do wyboru są dwa formaty: 10-bitowy XAVC HS (1920 × 1080) i 8-bitowy XAVC S (1280 × 720) .
Profil 10-bitowego obrazu HLG
Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log-Gamma) oraz szeroka przestrzeń barw BT.2020 umożliwiają nagrywanie ujęć HDR (HLG) przeznaczonych do bezpośredniego wyświetlenia na kompatybilnym telewizorze. Uzyskiwany w ten sposób wierny obraz nie wymaga korekcji kolorystyki i przypomina to, co widzi nieuzbrojone oko. Zawiera dużo szczegółów w ciemnych i jasnych częściach oraz niewiele całkowicie niedoświetlonych lub prześwietlonych fragmentów. Niezwykle realistyczne są zwłaszcza 10-bitowe nagrania, zapewniające dużą szczegółowość i płynność przejść tonalnych. [1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw) [2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw
Lepsza jakość obrazu filmowego
Udoskonalenia wprowadzone w nowym procesorze obrazu w aparacie α7S III zapewniają bardziej spójny wygląd kolorów i faktur na liściach i karnacji, bez nadmiernego uzależnienia od źródeł światła. Lepsze odwzorowanie przejść tonalnych przyczynia się do poprawy wyglądu odcieni skóry i ulegających prześwietleniu fragmentów zdjęć portretowych. Podczas filmowania w jakości 4K nowy przetwornik obrazu i procesor ograniczają natomiast zniekształcenia spowodowane liniowym przebiegiem migawki — teraz są one trzykrotnie mniejsze niż w modelu α7S II.
System Fast Hybrid AF do niezawodnego ustawiania ostrości przy filmowaniu
System Fast Hybrid AF, wykorzystujący umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej czujniki AF z wykrywaniem fazy oraz czujniki AF z wykrywaniem kontrastu, jest oparty na technologii i standardach wydajności profesjonalnej kamery Sony FX9 z dużym przetwornikiem obrazu. Zapewnia precyzyjne i płynne śledzenie szybko poruszających się obiektów nawet w przypadku szerokiego zakresu ruchów i małej głębi ostrości. W pełni wykorzystuje także zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E: płynność ustawiania ostrości przez silnik liniowy i elektryczną regulację zoomu. Jeszcze większą kontrolę nad ostrością zapewniają nowe ustawienia szybkości przejścia AF i czułości zmiany obiektu AF, dodane na życzenie użytkowników profesjonalnych. Użytkownik może przywołać w czasie nagrywania zaprogramowane ustawienia każdego z tych parametrów przez naciśnięcie przycisku własnego.
Obsługa systemu AF w trybie ręcznego ustawiania ostrości
System AF aparatu przydaje się nawet użytkownikom, którzy na ogół regulują ostrość ręcznie. Aby system AF działał z maksymalną prędkością, wciśnij do połowy spust migawki lub naciśnij przycisk AF-ON, jak przy fotografowaniu. Możesz też uzyskać wolniejsze, płynne, bardziej filmowe przejścia ostrości z wybraną prędkością. W tym celu należy włączyć system AF przez naciśnięcie przycisku własnego z przypisaną funkcją „Ostrość dotykiem” lub Real-time Eye AF.
Nowatorskie funkcje śledzenia radykalnie zmieniające nagrywanie filmów
Dużym ułatwieniem przy filmowaniu jest system śledzenia obiektów w czasie rzeczywistym i system Real-time Eye AF ustawiający w czasie rzeczywistym ostrość na oko filmowanego obiektu. Dotknięcie obiektu na ekranie LCD włącza funkcję śledzenia dotykiem, utrzymującą ostrość na wybranym obiekcie poprzez analizę danych o kolorze, wzorach (poziomie jasności), odległości (głębi) i twarzy. Dzięki niej można w większym stopniu skupić się na kompozycji, co bywa szczególnie użyteczne przy filmowaniu w pojedynkę lub z użyciem gimbala. Funkcje dotykowe mogą też posłużyć do tymczasowego włączenia systemu AF podczas pracy w trybie ręcznym.
Optyczny stabilizator obrazu z trybem „aktywnym” do filmowania z ręki
Aparat jest wyposażony w stabilizator obrazu Optical SteadyShotTM z trybem „aktywnym”, oparty na nowym, precyzyjnym module stabilizującym, czujnikach żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmach stabilizacji obrazu. Zapewnia on dużą dokładność optycznej stabilizacji obrazu podczas filmowania, nawet w jakości 4K. Tak wysoka efektywność umożliwia filmowanie samym aparatem, z wykorzystaniem małych wymiarów i mobilności systemu α. [1] Śledzenie drgań aparatu [2] Standardowy [3] Aktywny
Lepsza jakość dźwięku
Stopka Multi Interface (MI) aparatu jest wyposażona w cyfrowe łącze audio, ułatwiające nagrywanie wyraźniejszego dźwięku bez pogorszenia jakości. Po dodaniu zestawu adaptera XLR XLR-K3M możliwe staje się także nagrywanie 4-kanałowego, 24-bitowego dźwięku cyfrowego. Menu zawiera trzy ustawienia formatu nagrywania: 48 kHz / 16 bitów / 2 kanały, 48 kHz / 24 bity / 2 kanały i 48 kHz / 24 bity / 4 kanały. Do użycia dwóch ostatnich niezbędny jest zestaw adaptera XLR XLR-K3M.
Nowy system rozpraszania ciepła przy długotrwałym nagrywaniu
Konstrukcję aparatu zoptymalizowano tak, by zapobiec jego przegrzewaniu się nawet podczas długotrwałego nagrywania. W moduł stabilizacji obrazu wbudowano opracowany przez Sony, wykonany ze stopu grafitowego radiator w kształcie litery Σ (sigma), dzięki któremu ciepło z przetwornika jest odprowadzane pięć razy wydajniej niż w poprzednich modelach. W rezultacie przetwornik może się swobodnie poruszać bez ryzyka zakłóceń ze strony systemu stabilizacji.
Stworzony do sprawnego tworzenia filmów
Wyposażenie aparatu obejmuje 3-calowy ekran LCD o regulowanym nachyleniu, dużej jasności i rozdzielczości 1,44 mln pikseli. Ponieważ jest on otwierany na bok, zapewnia większą swobodę ustawiania aparatu i komponowania ujęć. Przycisk MOVIE znajduje się teraz w łatwo dostępnym miejscu na górze aparatu, a trwałe złącze HDMI typu A zapewnia niezawodność przy podłączaniu zewnętrznych monitorów. Spełniając potrzeby użytkowników profesjonalnych, zmieniono też kolejność elementów na pokrętle trybu pracy i początkowe ustawienia.
Ustawienia w menu przeznaczone specjalnie do filmowania
Pewne ustawienia aparatu wybiera się niezależnie dla filmów i zdjęć. Bywa to przydatne, gdy użytkownik chce uzależnić ustawienie czułości ISO, przysłony itp. od trybu rejestracji obrazu. Kolejnym udogodnieniem jest „Tryb elastycznej ekspozycji”, który przy filmowaniu w trybie S&Q zastępuje tradycyjne tryby PASM. Umożliwia on szybkie przełączanie między automatyczną a ręczną regulacją przysłony i czasu otwarcia migawki. Funkcję tę można przypisać do przycisku własnego — wówczas do przełączania między trybem automatycznym a ręcznym wystarcza naciśnięcie przycisku.
System Fast Hybrid AF przy fotografowaniu
W systemie Fast Hybrid AF zastosowano matrycę 759 gęsto rozmieszczonych pól AF z wykrywaniem fazy (pokrywających około 93% pola obrazowania) oraz 425 pól z wykrywaniem kontrastu. Po raz pierwszy w serii S dostępny jest także system Real-time Eye AF ustawiający ostrość na oczy lub i zwierząt oraz system śledzenia w czasie rzeczywistym Real-time Tracking. Zaawansowane algorytmy zapewniają działanie systemu AF i dokładne ustawianie ostrości nawet przy jasności –6 EV, gdy trudno byłoby wyraźnie zobaczyć obiekt nieuzbrojonym okiem.
Zdjęcia seryjne z dużą szybkością
Aparat jest wyposażony w dwie migawki: mechaniczną i elektroniczną. Każda z nich umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 10 kl./s i śledzeniem AF/AE. Dzięki większej pojemności bufora w procesorze BIONZ XR oraz szybszemu zapisowi na kartę pamięci jedna seria może zawierać ponad 1000 nieskompresowanych obrazów RAW.
Lepsza jakość fotografii
Nowy przetwornik obrazu i procesor obrazu zapewniają nadzwyczajną czułość, będącą cechą charakterystyczną całej serii S, oraz znacznie lepszą reprodukcję kolorów i detali faktur. Większe możliwości odwzorowywania przekładają się na bardziej realistyczny wygląd obrazu i mniejszy poziom szumów, zwłaszcza przy średniej i dużej czułości. Nowy czujnik światła widzialnego i podczerwieni poprawia działanie automatyki balansu bieli. Do wprowadzonych nowości należy także obsługa plików w formacie HEIF i tryb fotografii HLG (dla 8- i 10-bitowych fotografii HEIF).
Funkcja „Kreatywny wygląd” do tworzenia nastroju
Nowa funkcja „Kreatywny wygląd” pozwala szybko nadawać zdjęciom i filmom określony klimat poprzez zmianę jasności, kontrastu i nasycenia barw. W aparacie jest wstępnie zaprogramowanych 10 ustawień kreatywnego wyglądu. Można je wykorzystywać bez zmian lub dostosowywać do własnych potrzeb, zmieniając ustawienia ośmiu parametrów. Własne ustawienia kreatywnego wyglądu można z łatwością zapisać do późniejszego wykorzystania.
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A
Aparat jest wyposażony w dwa gniazda na nośniki obsługujące zarówno nowe karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można ich używać zarówno do nagrywania filmów 4K o dużej przepływności, jak i wykonywania zdjęć seryjnych przy dużej szybkości klatek. Pozwalają szybko opróżnić bufor nawet w czasie generowania dużych ilości danych o zdjęciach i filmach.
Wizjer elektroniczny o wysokiej rozdzielczości 9,44 mln pikseli
Wizjer aparatu α7S III ma najwyższą rozdzielczość w swojej klasie i może konkurować pod tym względem z okiem ludzkim. Jego wyróżnikami są także największy w tej kategorii sprzętu współczynnik powiększenia (0,90×), pole widzenia 41° (po przekątnej) i duża odległość od oka: 25 mm. Połączenie wszystkich tych cech pozwala oglądać wyraźny obraz bez żadnych zniekształceń, a udoskonalone uszczelnienie radykalnie zmniejsza ryzyko, że gwałtowne zmiany temperatury otoczenia spowodują kondensację.
Nowe menu z dotykowym systemem obsługi dostosowanym do rodzaju pracy
Aby spełnić oczekiwania i potrzeby zawodowych fotografów i filmowców, przeprojektowano strukturę menu. Umożliwia ona teraz użytkownikom profesjonalnym bardziej efektywną pracę. Zakładki menu znajdują się po lewej stronie wyświetlacza, a grupy parametrów i parametry związane z odpowiednią zakładką — po prawej. Nowa struktura jest też bardziej przejrzysta, ponieważ pozwala równocześnie wyświetlać trzy poziomy. Dotykowa obsługa sprawia, że menu jest szybkie i intuicyjne w użyciu.
Niezawodna, wytrzymała konstrukcja
Aby do maksimum zwiększyć odporność na pył i wilgoć, miejsca połączeń wszystkich elementów obudowy i pokrywę komory na akumulator zaopatrzono w dodatkowe uszczelnienia, a pokrywę gniazd na karty pamięci przeprojektowano, by dostosować ją do użytku przy złej pogodzie. Znajdujący się z przodu przetwornika filtr drga z ultradźwiękową częstotliwością 70 000 cykli na sekundę, powodując opadanie drobinek pyłu. Podstawa montażowa aparatu jest w całości wykonana ze stopu magnezu, co zapewnia jej dużą trwałość.
Zasilanie USB
Aparat obsługuje technologię zasilania USB PD (Power Delivery), umożliwiając ciągłą, długotrwałą pracę bez pobierania energii z wewnętrznego akumulatora. Po podłączeniu do portu USB Type-C® zasilacza USB lub powerbanku zgodnego z PD można zasilać aparat lub ładować wewnętrzny akumulator — od trzech do czterech razy szybciej niż przy użyciu standardowego zasilacza.
Sprawniejsza praca dzięki przesyłaniu danych z miejsca zdjęć
Profesjonalną organizację pracy w trakcie zdjęć ułatwiają funkcje łączności przewodowej i bezprzewodowej. Pozwalają one przesyłać zdjęcia i filmy na serwer FTP i zdalne sterować aparatem. Obsługiwane są sieci bezprzewodowe 5 GHz i 2,4 GHz. Można też skorzystać z połączenia z przewodową siecią Ethernet 1000BASE-T. Należy w tym celu podłączyć przejściówkę USB-Ethernet do portu USB Type-C®, który jest zgodny ze standardem SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2). Zdalne sterowanie aparatem możliwe jest z komputerów z zainstalowanym programem Sony Imaging Edge DesktopTM oraz z urządzeń mobilnych z aplikacją Imaging Edge MobileTM.
Sterowanie zewnętrzną lampą błyskową z korpusu aparatu
Teraz do konfigurowania zainstalowanej na aparacie kompatybilnej lampy błyskowej lub bezprzewodowego sterownika radiowego (sprzedawanych oddzielnie) można użyć samego aparatu. Większość ustawień, między innymi moc błysku, łatwo jest zmienić w menu aparatu, zapewniającym kontrolę nad oryginalnymi akcesoriami Sony. Parametry lampy błyskowej pojawiają się w tym samym języku co system obsługi aparatu.
Imaging Edge Desktop
Pakiet Imaging Edge Desktop pomaga sprawniej pracować i robić jeszcze lepsze zdjęcia. Narzędzie „Remote” umożliwia zdalne sterowanie aparatem i podglądanie obrazu na żywo na monitorze komputera. „Viewer” służy do podglądu, oceny i wybierania zdjęć z dużych bibliotek, a „Edit” pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Capture One dla Sony
Capture One Express (for Sony) to bezpłatny program do zarządzania zdjęciami RAW oraz ich przetwarzania i edycji. Dostępna jest też wersja Capture One Pro (for Sony) z dodatkowymi narzędziami edycyjnymi i funkcją zdalnego sterowania aparatem.
Obiektyw |
|
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 12,1 megapiksela |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 12,9 megapiksela |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (typu 35 mm, 35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący) |
Zapis (fotografie) |
|
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 3776 × 2832 (11M), M: 2464 × 1848 (4,6M), S: 1888 × 1416 (2,7M), APS-C L: 2464 × 1848 (4,6M), M: 1888 × 1416 (2,7M), S: 1232 × 920 (1,1M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka (35 mm) L: 4240 × 2384 (10M), M: 2768 × 1560 (4,3M), S: 2128 × 1200 (2,6M), APS-C L: 2768 × 1560 (4,3M), M: 2128 × 1200 (2,6M), S: 1376 × 776 (1,1M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 2832 × 2832 (8M), M: 1840 × 1840 (3,4M), S: 1408 × 1408 (2,0M), APS-C L: 1840 × 1840 (3,4M), M: 1408 × 1408 (2,0M), S: 912 × 912 (0,8M) |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wył. DRO (automatyka/poziom (1-5)) |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). (zgodność z TRILUMINOS Color) |
14bit RAW | Tak |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 4240 × 2832 (12M), M: 2768 × 1848 (5,1M), S: 2128 × 1416 (3,0M), APS-C L: 2768 × 1848 (5,1M), M: 2128 × 1416 (3,0M), S: 1376 × 920 (1,3M) |
Tryby jakości obrazu | RAW (Skompresowany/Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa), RAW & JPEG, RAW & HEIF |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, XAVC HS |
Przestrzeń barw | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). (zgodność z TRILUMINOS Color) |
Efekty zdjęciowe | - |
Styl twórczy | - |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s)* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s)* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s)* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s)* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s)* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 i 240 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 i 200 kl./s* Szczegóły dotyczące liczby klatek na sekundę |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (6 Mb/s), 1920 × 1080 (9 Mb/s), 1920 × 1080 (16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI) |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | XAVC S: LPCM 2 kan., LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s. Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 345 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 285 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | Od –6 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroki, strefa, środek, punktowy, rozszerzany punktowy, śledzenie |
EYE AF / AF Z ROZPOZNAWANIEM OBIEKTÓW | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Detekcja fazy |
Ekspozycja |
|
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji) |
Czułość ISO | Fotografie: ISO 80–102 400 (wartości od ISO 40 do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), filmy: odpowiednik ISO 80–102 400 (wartości do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO). |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | - |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy |
Liczba punktów | 9 437 184 punkty |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m–1) |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m-1 |
Odległość od oka | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m–1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, Korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Liczba punktów | 1 440 000 punktów |
Panel dotykowy | Tak |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 2,1×, 4,1×; APS-C: 1,5×, 3,0×) |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×; Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×; APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×; Zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4× |
Rozpoznawanie twarzy | Priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | Fotografowanie z interwałem, Min.s.mig.ISO AUTO, Jasne monitorow., Info. o pr. autorskich, Ustaw nazwę pliku, Zapisywanie/importowanie ustawień, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierśc. zoomu |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Typ migawki | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B; Filmy: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku |
|
Typ | - |
Liczba przewodnia | - |
Kąt rozsyłu błysku | - |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Czas ładowania | - |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Wysoka L: ponad 1000 klatek, JPEG Standardowa L: ponad 1000 klatek, RAW: ponad 1000 klatek, RAW & JPG: ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany): ponad 1000 klatek, RAW (Nieskompresowany) & JPG: ponad 1000 klatek |
Samowyzwalacz | Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | - |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu lub bez), histogram RGB i ostrzeżenie o światłach/cieniach, indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 10,6×, M: 6,92×, S: 5,32×), Auto podgląd, Obrót obrazu, Wybór folderu (data/fotografie/filmy), Chroń, Ocena, Wyświetl jako grupę |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejest. wł. ust. fot. |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 510 zdjęć (wizjer) / około 600 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 80 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 130 min (wizjer) / około 135 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografowanie: około 4,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 7,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografowanie: około 3,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 7,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa / MTP |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak, złącze Type-C® (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze do synchronizacji | - |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Złącze LAN | - |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP, oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 699 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 128,9 × 96,9 × 80,8 mm; około 128,9 × 96,9 × 69,7 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 0–40°C |
- Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna, przewód USB-A — USB-C (USB 3.2)
Brak metod dostawy dla tego produktu.