Osiąganie najwyższej rozdzielczości: Pełnoklatkowy przetwornik CMOS o rozdzielczości 60,1 MP
Nowo opracowany pełnoklatkowy przetwornik CMOS Sony 35 mm z oświetleniem z tyłu o rozdzielczości 61,0 MP pozwala bezlusterkowemu aparatowi pełnoklatkowemu α7R IV osiągnąć parametry, które wcześniej można było spotkać tylko w konwencjonalnych aparatach średniego rozmiaru. Dzięki bezlusterkowej konstrukcji i braku amortyzatora mechanicznego lustra rozdzielczość jest większa bez ujmy na jakości obrazu. Aparat α7R IV pozwala osiągnąć jakość obrazu, która przekracza oczekiwania dotyczące konwencjonalnych aparatów pełnoklatkowych, zwłaszcza w zakresie niskiej lub średniej czułości. Własna technologia firmy Sony pozwala osiągnąć niezwykle wysoką rozdzielczość i zapewnia cichą pracę oraz dużą czułość.
Ulepszony procesor obrazu wykorzystujący maksymalne możliwości przetwornika CMOS
Aby dorównać parametrom nowego przetwornika obrazu, nowy procesor obrazu BIONZ X o wysokiej szybkości został także ulepszony, aby jeszcze lepiej odtwarzać szczegóły i znacząco redukować szumy. Aby jakość obrazu była wyższa, szumy pojawiające się przy większych ilościach pikseli są minimalizowane, zwłaszcza w standardowym zakresie czułości ISO do 32000. Szeroki, 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niskiej czułości ISO (do zdjęć) pozwala osiągnąć lepszą reprodukcję przejść tonalnych z miejsc zacienionych do jasnych. Ponadto reprodukcja kolorów do fotografii aparatu α7R IV, która zdobyła uznanie w najnowszym modelu α, odtwarza kolor skóry przy portretach i żywe kolory kwiatów, co pozwala osiągnąć naturalne efekty.
Niezwykła rozdzielczość 61,0 MP
Inne funkcje aparatu α7R IV maksymalizują niezwykle wysoką rozdzielczość obrazu na poziomie 61,0 megapikseli. Jedną z nich jest 5-osiowy wbudowany stabilizator obrazu ze zoptymalizowanymi algorytmami, dzięki którym czas otwarcia migawki może osiągnąć długość 5,5 jednostek. Kolejną niezwykłą funkcją jest migawka sterowana elektronicznie umożliwiająca cichą pracę bez wibracji. Ponadto aparat α7R IV ma wbudowany amortyzator tłumiący ruch migawki, co jeszcze bardziej redukuje wibracje. Wiele funkcji aparatu α7R IV pomaga robić ostre zdjęcia.
14-bitowy format RAW z naturalnymi przejściami tonalnymi
Aparat α7R IV obsługuje skompresowany i nieskompresowany 14-bitowy format RAW czego efektem są płynne i bardziej naturalne przejścia tonalne zwiększające jakość obrazu. 16-bitowe przetwarzanie w procesorze obrazu BIONZ X, najnowszy układ LSI i ulepszony procesor obrazu BIONZ X umożliwiają generowanie 14-bitowych danych w formacie RAW nawet podczas sesji w trybie cichym lub zdjęć seryjnych. [1] Przetwornik obrazu [2] Najnowszy szybki układ o dużej skali integracji [3] 16-bitowe przetwarzanie obrazu
Wizjer OLED UXGA Tru-Finder z 5,76 mln punktów
Nowy wizjer elektroniczny o rozdzielczości 5,76 mln punktów zastosowany w aparacie α7R IV zapewnia obraz o wysokiej precyzji, jasności i wysokim kontraście. Odtwarza drobne szczegóły z 1,6 raza większa rozdzielczością niż aparat α7R III. W trybie „High Display Quality” wykorzystywana jest rzeczywista rozdzielczość (około) 61,0 MP do tłumienia mory i schodkowania, dzięki czemu obrazy w wizjerze są precyzyjne i naturalne; Prędkość 120/100 kl./s trybu „Wysoki” liczby klatek na sekundę pozwala osiągnąć płynniejszy ruch, co ułatwia śledzenie poruszających się obiektów. Powłoka z fluoru ułatwia usuwanie brudu lub odcisków palców z obiektywu. Dzięki temu można łatwiej przeglądać pracę w trudnych warunkach i lepiej skoncentrować się na sesji. [1] Wizjer Ultra-XGA OLED Tru-Finder [2] Wizjer Quad-VGA OLED Tru-Finder
Szeroka, szybka i pewna ewolucja AF
Dzięki większemu obszarowi działania i większej gęstości punktów AF oraz ulepszonemu algorytmowi śledzenia poruszających się obiektów, wydajność AF zwiększyła się, zapewniając dokładne i niezawodne śledzenie skomplikowanych ruchów obiektu i zmian prędkości. System Fast Hybrid AF aparatu α7R IV to połączenie wysokiej prędkości, detekcji fazy, którą można łatwo śledzić, i autofokusa z wykrywaniem kontrastu z wysoką precyzją. System sprawdza się nawet w słabo oświetlonych obiektach takich jak EV-3. AF z detekcją fazy (567 punktów) i AF z detekcją kontrastu (425 punktów) pozwala objąć większy obszar obrazu (99.7% wysokości i 74.0% szerokości). Ponadto ten niezwykły system AF reaguje tak szybko, jak w modelu α7R III (mimo że przetwarza większe ilości danych z czujnika CMOS o bardzo wysokiej rozdzielczości) nawet w słabo oświetlonych obiektach.
Zdjęcia seryjne z niezwykłą prędkością 10 kl./s z funkcją śledzenia AF/AE
Mimo dużej rozdzielczości o wartości 61 MP niezwykły algorytm umożliwia szybkie przetwarzanie danych przy zdjęciach seryjnych o dużej prędkości do 10 kl./s ze śledzeniem AF/AE przez mechaniczną migawkę. Możliwe jest również fotografowanie w trybie zdjęć seryjnych z prędkością do 8 kl./s w trybie podglądu na żywo z minimalnym opóźnieniem wyświetlania. Dzięki temu można śledzić szybko poruszające się obiekty. Po przycięciu pełnoklaktowego obrazu do rozmiaru APS-C lub po wybraniu trybu fotografowania APS-C nadal można otrzymać obrazy o rozdzielczości 26,2 MP. To świetna wiadomość dla osób fotografujących dzikie zwierzęta, którzy polegają na funkcji przycinania po zarejestrowaniu obrazów szybko poruszających się zwierząt lub ptaków z dystansu.
Do 68 obrazów w trybie zdjęć seryjnych
Profesjonalny fotograf musi osiągać przybliżone wyniki bez zakłóceń. Z 1,5 raza większym buforem pamięci, prędkością systemu i obsługą standardu UHS-II aparat α7R IV może zarejestrować do 68 obrazów w trybie zdjęć seryjnych przy prędkości 10 kl./s. W trybie fotografia APS-C można zrobić około 3 razy więcej zdjęć niż w trybie fotografowania pełnoklatkowego. Uzyskiwanie dostępu do menu / wyświetlanie menu poprzez naciśnięcie przycisku Fn, zmiana ustawień i odtwarzanie może odbywać się podczas zapisywania danych. Liczba zdjęć możliwych do zapisania w pamięci jest wyświetlana podczas odtwarzania.
Fotografowanie bez migotania
Migotanie fluorescencyjnych i innych sztucznych źródeł światła jest wykrywane automatycznie, a nastawa migawki zmieniana jest w celu minimalizacji wpływu migotania na zdjęcie. Pozwala to zmniejszyć anomalie ekspozycji i kolorów w górnej i dolnej części zdjęć przy krótszych czasach otwarcia migawki, jak również uniknąć niespójności ekspozycji i kolorów między zdjęciami seryjnymi, dzięki czemu możesz bez obaw robić zdjęcia w pomieszczeniach.
Dwa gniazda na nośniki obsługujące standard UHS-II
Aparat α7R IV ma dwa gniazda na karty SD — oba obsługują standard UHS-I i UHS-II, co zwiększa prędkość przesyłania danych. Dwie karty znajdujące się w gniazdach mogą zostać użyte do jednoczesnego lub naprzemiennego zapisu danych, oddzielenia danych w formacie RAW od JPEG lub zdjęć z filmów oraz do kopiowania danych pomiędzy kartami. Mechanizm blokowania przesuwania zapobiega niezamierzonemu otwarciu pokrywy karty pamięci.
Bardziej profesjonalne fotografowanie
W aparacie α7R IV zastosowano akumulator NP-FZ100 o dużej pojemności (tak jak w modelu α7R III). Dzięki bardziej energooszczędnej konstrukcji obwodów aparat α7R IV zasilany z akumulatora pracuje prawie tak samo długo, jak model α7R III, mimo większej rozdzielczości przetwornika obrazu i wizjera elektronicznego. Na wydłużenie sesji zdjęciowych pozwala ponadto sprzedawany oddzielnie uchwyt pionowy (VG-C4EM) z miejscem na dwa akumulatory i zasilacz (NPA-MQZ1K) mieszczący cztery akumulatory. Aby aparat pracował dłużej, można też użyć zewnętrznych powerbanków podłączanych do złączy USB Type-C® i Multi/Micro USB.
Ulepszony Eye AF w czasie rzeczywistym (oko ludzkie) umożliwia robienie lepszych portretów
Funkcja Eye AF w czasie rzeczywistym współgra z technologią śledzenia w czasie rzeczywistym działającą w oparciu o najnowsze zdobycze w dziedzinie SI. Dzięki temu robienie portretów jest bardzo wydajne. Ten progresywny system wykrywa i przetwarza dane dotyczące oczu i twarzy w czasie rzeczywistym i namierza oczy obiektu z niezwykłą precyzją. Gdy funkcja „Face / Eye Priority in AF” jest włączona, Eye AF (tryb AF-C/AF-S/AF-A) można aktywować zarówno własnym przyciskiem, jak i wciskając do połowy przycisk spustu migawki lub wciskając przycisk AF-ON. Ta funkcja umożliwia teraz wybór oka — lewego lub prawego — przed sesją lub podczas fotografowania. Funkcję Eye AF w czasie rzeczywistym można wykorzystać zarówno podczas fotografowania, jaki nagrywania filmów.
Funkcja Eye AF w czasie rzeczywistym do zwierząt pozwala skutecznie śledzić zwierzęta i pupile domowe
Zaawansowane rozpoznawanie obiektu na bazie SI w funkcji Sony Eye AF w czasie rzeczywistym obejmuje nowy algorytm obsługujący śledzenie zwierząt. Dzięki temu można szybko, precyzyjnie i automatycznie śledzić i wykrywać oczy zwierząt. Zwiększa to szanse na udane, ostre zdjęcia dzikich zwierząt i domowych pupili — czyli motywów, których utrwalanie było kiedyś sporym wyzwaniem. Obsługiwane są wszystkie tryby ostrości — AF-C, AF-S i AF-A.
Funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym pozwalająca utrzymać ostrość na śledzonym obiekcie
Dzięki tej technologii dokładna ostrość jest utrzymywana automatycznie, gdy przycisk migawki jest wciśnięty do połowy. Można wybrać obiekt wedle zamiaru, polegać na urządzeniu α7R IV i skoncentrować się na kompozycji, ponieważ aparat zajmie się śledzeniem obiektu. Nowy algorytm śledzenia w czasie rzeczywistym przetwarza dane przestrzeni, opierając się o dane koloru, wzorca (jasności) i odległości obiektu (głębia), a technologia SI wykrywa twarz i oczy obiektu w czasie rzeczywistym. Funkcja jest dostępna zarówno przy fotografowaniu, jak i nagrywaniu filmów.
AF z detekcją fazy obsługuje obiektywy z mocowaniem A
AF z detekcją fazy działa nawet wtedy, gdy obiektyw z mocowaniem A zostanie zamontowany na modelu α7R IV za pomocą adaptera LA-EA3. System AF z 567 punktami AF z detekcją fazy w płaszczyźnie ogniskowej zapewnia szerokie pokrycie obszaru obrazu, szybką pracę oraz niezwykle wydajne śledzenie, nawet gdy zamontowany jest obiektyw z mocowaniem typu A.
Funkcja bezprzewodowego sterowania zdalnego przez komputer
Przy użyciu samego aparatu α7R IV można korzystać z nowych funkcji bezprzewodowych obsługiwanych zdalnie z komputera przez Wi-Fi (2,4 GHz/5 GHz ). W ten sposób można zdalnie zmienić ustawienia aparatu lub przesłać zdjęcia podczas pracy. Dzięki temu użytkownik nie jest ograniczony żadnymi kablami zarówno podczas sesji na dworze, jak i w pomieszczeniach. Oprócz tego aparat α7R IV obsługuje funkcje zdalnego sterowania z komputera przez port USB Type-C™ zgodny ze standardem SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2), co pozwala przesyłać obrazy w trybie tetheringu. Nawet duże obrazy w formacie RAW można przesyłać płynnie i sprawdzać od razu na komputerze.
Wszechstronna zgodność z lampą błyskową
Aparat M41 B41 ma terminal synchronizacji, dzięki czemu umożliwia komfortowe połączenie niededykowanych lamp błyskowych oraz kabli ze standardowymi terminalami ze studyjnymi lampami błyskowymi itp. Opóźnienie zwolnienia migawki zostało zminimalizowane celem zapewnienia płynnego, szybszego działania podczas fotografowania z użyciem lampy. Fotografowanie przy użyciu lampy błyskowej w trybie ciągłym, z szybkością do 10 kl./s zapewnia zaawansowane możliwości rejestracji obrazu. Aby jeszcze zwiększyć wszechstronność, można również wybrać synchronizację z długim czasem ekspozycji oraz synchronizację z drugim przebiegiem kurtyny podczas fotografowania z bezprzewodową lampą zdalną.
Dzięki funkcji Pixel Shift Multi Shooting można teraz komponować fotografię z obrazów 16 pixel-shifted
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting otwiera nowy wymiar rozdzielczości. Aparat α7R IV obsługuje teraz komponowanie obrazu z 16 obrazów pixel-shifted (wcześniej było możliwe komponowanie z czterech obrazów). Po zastosowaniu zaawansowanej stabilizacji obrazu ta odnowiona funkcja precyzyjnie obraca czujnik w odstępach pół piksela cztery razy i jednego piksela cztery razy na przemian. W efekcie możliwa jest rejestracja 16 obrazów pixel-shifted. Następnie obrazy są komponowane na komputerze w jeden obraz o rozdzielczości około 240,8 mln pikseli (19,008 × 12,672) z pierwotnych danych o równowartości około 963,2 mln pikseli. Dzięki temu jedno zdjęcie może mieć niezwykłą rozdzielczość. Fotografie są rejestrowane z realistycznymi szczegółami, teksturą, kolorem, nastrojem, otoczeniem, co pozwala odtworzyć odcienie z minimalną morą i małymi przekłamaniami koloru. Nawet atmosfera i otoczenia reprodukowane są z niezwykłą wiernością, co pozwala osiągnąć niespotykaną dotąd dokładność.
Niezawodność i odporność na warunki pogodowe w trudnych sytuacjach
Aparat α7R IV ma jeszcze bardziej wytrzymały korpus. Wykorzystano w nim lekkie i sztywne stopy magnezu (do osłony i ramy wewnętrznej), dzięki czemu aparat jest sztywny i lekki. W odpowiedzi na opinie profesjonalistów zastosowaliśmy szczelniejszą pokrywę baterii, gniazda i lepsze łączenia obudowy. Zawias do pokrywy komory mediów zastąpiono podwójnie zabezpieczonym mechanizmem przesuwania, co zwiększa odporność na wilgoć. Miejsca wdzierania się brudu i wilgoci zostały przeanalizowane, a przy mocowaniu obiektywu dodano obicie, co zwiększa niezawodność w wymagających warunkach.
Nowa konstrukcja sterowania ułatwiająca pracę
Nowy przełącznik wielofunkcyjny pozwala szybko i intuicyjnie zmienić punkt ostrości, dzięki czemu nie umknie Ci żaden ruchomy obiekt. W odpowiedzi na uwagi profesjonalistów zmieniono rodzaj powierzchni, aby zwiększyć szybkość działania przycisków i tym samym ułatwić sterowanie. Ponadto przycisk AF-ON został powiększony i zoptymalizowany pod kątem szybkiego dostępu. Dostosowano jego lokalizację i odczucie kliknięcia. Co więcej, przycisk blokowania pokrętła kompensacji ekspozycji po naciśnięciu blokuje się lub odblokowuje i zapobiega przypadkowemu przekręceniu pokrętła. Dzięki tym usprawnieniom można bardziej skupić się na zwolnieniu migawki, aby natychmiast uchwycić moment.
Różne funkcje dotykowe ułatwiające sterowanie
Nastawianie ostrości przez dotknięcie pozwala wybrać obiekt na ekranie przy krańcach kadru. Sterowanie punktu ostrości gładzikiem pozwala przeciągnąć palcem ramkę ostrości do dowolnego pola za pośrednictwem wizjera. Śledzenie dotykiem ułatwia inicjację śledzenia obiektu podczas fotografowania i nagrywania filmów. Podwójne dotknięcie powoduje powiększenie. W dodatku szybkość reakcji gładzika w aparacie α7R IV jest 1,5 razy większa niż w aparacie α7R III.
Nagrywanie realistycznych filmów 4K o wysokiej rozdzielczości
W przypadku filmów 4K o wysokiej rozdzielczości i szczegółowości, ale minimalnej morze i minimalnym schodkowaniu, tryb Super 35 mm kompresuje dane wymagane do filmów 4K o około 2,4 raza (QFHD: 3840 × 2160). Zaawansowane przetwarzanie aparatu α7R IV pozwala nagrywać filmy 4K z ulepszoną reprodukcją koloru skóry i z płynniejszymi przejściami tonalnymi. Poza krzywymi gamma S-Log3 i S-Log2 aparat α7R IV zapewnia profil zdjęć HLG (Hybrid Log-Gamma) do natychmiastowego przepływu pracy HDR, który obsługuje wiele funkcji związanych z nagrywaniem filmów HDR. Aparat α7R IV obsługuje format XAVC S do nagrywania filmów 4K i umożliwia rejestrowanie obrazów o wysokiej jakości przy wysokiej prędkości transmisji do 100 Mb/s. [1] Wysoka elastyczność pozwalająca na precyzyjne korygowanie obrazów (wymagana korekcja kolorów) [2] Uzyskiwany natychmiast wysokiej jakości obraz (korekcja kolorów niewymagana)
Zwiększona prędkość i precyzja Fast Hybrid AF zwiększająca płynność i stabilność movie AF
Szybszy i bardziej precyzyjny Fast Hybrid AF pozwala osiągnąć płynniejszy i stabilniejszy autofocus podczas nagrywania filmów. To pozwala znacznie zredukować potrzebę regulowania ostrości podczas korzystania z gimbala lub podczas nagrywania filmów bez pomocy. Nowa funkcja sterowania dotykiem jest również dostępna podczas nagrywania filmów. Wystarczy dotknąć obiektu na monitorze, aby zacząć go śledzić. AF-S można włączyć, wciskając do połowy przycisk spustu migawki (lub przycisk AF-ON). Ułatwia to nagrywanie w sytuacjach, gdzie nie miejsca na błędy, np. podczas ślubów lub tworzenia filmów dokumentalnych.
Skomplikowane nagrywanie dźwięku przez stopkę MI
Interfejs dźwięku cyfrowego został dodany do stopki Multi Interface (MI Shoe). Połączenie z nowym mikrofonem ECM-B1M Shotgun lub nowym zestawem adaptera XLR-K3M XLR umożliwia nagrywanie czystego dźwięku przy minimalnym spadku jakości. Jest to możliwe dzięki przesyłaniu do kamery dźwięku cyfrowego. System α nie ma akumulatora i jest bezprzewodowy, co ułatwia nagrywanie filmów.
Uniwersalne funkcje nagrywania filmów
W aparacie α7R IV można teraz zmieniać nazwy plików filmowych XAVC S. Na przykład przed sesją można dodać przedrostek, aby łatwiej zidentyfikować pliki podczas pracy przy użyciu kilku aparatów. Dostępna jest także funkcja zdjęć z przerwami do tworzenia filmów poklatkowych. Ten aparat ma szeroki zakres funkcji ułatwiających przepływ pracy profesjonalnych filmowców, między innymi: czysty sygnał HDMI, kod czasowy / bity użytkownika (TC/UB), sterowanie nagrywaniem, wyświetlanie/ustawianie znaczników, funkcja zebry, zwolnione i przyspieszone tempo, jednoczesne nagrywanie filmów proxy, ekstrakcja zdjęć z filmu oraz wspomaganie wyświetlania gamma.
Obsługa współczynnika kształtu obrazu 4:3 i 1:1
Poza konwencjonalnymi współczynnikami kształtu obrazu, którymi są 3:2 i 16:9 aparat α7R IV obsługuje także współczynnik 4:3 i 1:1. Nowe ustawienia współczynnika kształtu obrazu pozwalają profesjonalistom zapisywać dane w bardziej wszechstronny sposób, a tym samym obsłużyć szerszy zakres nośników.
Ulepszona funkcja zapisywania ustawień aparatu
Teraz na karcie pamięci można zapisać dużo większą liczbę ustawień aparatu. Zapisane ustawienia można odczytać na innym aparacie tego samego modelu. Co więcej, dzięki funkcji „Zapisz/załaduj ustawienie” na karcie pamięci można zapisać do 10 zestawów ustawień aparatu. Ustawienia aparatu można zaimportować do aplikacji Imaging Edge i wyeksportować do innego aparatu tego samego modelu.
Możliwość dostosowania służąca maksymalizacji efektów
Dzięki funkcji Moje pokrętło, do przedniego i tylnego pokrętła oraz tarczy sterującej można przypisać trzy zestawy opcji menu. Często używane funkcje przypisane do tych pokręteł stają się od razu dostępne do łatwej obsługi, jeśli użytkownik przytrzymuje przycisk funkcji użytkownika. Do przycisków funkcji użytkownika można przypisać 113 funkcji. Do fotografii, filmów i odtwarzania można przypisać niezależne zestawy funkcji.
Interfejs menu z możliwością szybkiego dostosowania
Funkcja Moje menu pozwala dodać do 30 często używanych funkcji i przywołać je w razie potrzeby. Do tego można stworzyć własne menu idealnie dopasowane do własnych potrzeb. Ilustracje funkcji sterowania dodane do własnych menu ułatwiają ich rozpoznanie. W efekcie obsługa jest intuicyjna. Ekran pomocy można wyświetlić, naciskając przycisk „Usuń” podczas korzystania z ekranów menu.
Funkcja oceniania i Image Jump do efektywnego sortowania na miejscu
Istnieje możliwość oceniania fotografii za pomocą gwiazdek (od 1 do 5). Oceny te mogą pozostać przypisane do obrazów po ich zaimportowaniu do aplikacji Imaging Edge Desktop (przeglądarka) na komputerze. By zapobiec przypadkowym usunięciom obrazów, do tej funkcji oraz do funkcji ochronnej można przypisać przycisk niestandardowy (domyślnie ustawiono przycisk C3 dla funkcji ochronnej). Funkcje oceniania i ochrony mogą być stosowane podczas odtwarzania plików, a grupy zdjęć wykonywanych w trybie ciągłym mogą być sprawdzane, chronione i usuwane na miejscu lub w podróży. Ustawienie Image Jump, które umożliwia przewijanie podglądu co 10/100 zdjęć, i ustawienie podglądu grupowego zdjęć seryjnych pozwala szybko i sprawnie przeglądać zdjęcia.
Ulepszona funkcja przesyłania przez FTP z obsługą przesyłu danych w tle
Korzystając z tego aparatu, można przesłać przez Wi-Fi wybrane fotografie do określonego serwera FTP. W celu zwiększenia bezpieczeństwa obsługiwany jest protokół FTPS (File Transfer Protocol przez SSL/TLS). Dzięki temu można szyfrować dane przez SSL lub TLS i maksymalnie zwiększyć zabezpieczenia. Dane na FTP można teraz przesyłać w tle, dzięki czemu nie trzeba przerywać pracy. W aparacie można zarejestrować do 9 serwerów FTP. Te zaawansowane funkcje jeszcze bardziej zwiększają efektywność pracy profesjonalistów. Obrazy można wybierać i przesyłać za pomocą urządzenia mobilnego przez FTP za pośrednictwem aplikacji Transfer & Tagging. Dostępne jest Wi-Fi 5 GHz.
Inteligentna współpraca z urządzeniami mobilnymi i akcesoriami
Nawet gdy aparat jest wyłączony, wciąż można przesyłać przez Wi-Fi fotografie i filmy zapisane na karcie SD w aparacie, jeśli tylko połączenie zostało wcześniej nawiązane. Żądane obrazy można wybrać przez aplikację mobilną Edge Mobile zainstalowaną na urządzeniu mobilnym sparowanym z aparatem.
Sterowanie zewnętrzną lampą błyskową z aparatu
Aktualizacja oprogramowania aparatu, lampy błyskowej i bezprzewodowego sterownika radiowego wprowadza funkcję wyboru ustawień w zewnętrznej lampie błyskowej. Funkcja ta umożliwia konfigurowanie ustawień podłączonej lampy błyskowej lub bezprzewodowego sterownika radiowego (oba urządzenia do nabycia oddzielnie) bezpośrednio z aparatu. Większość ustawień, w tym moc błysku, dostępna jest poprzez menu aparatu, a zmiany ustawień są odzwierciedlane na wyświetlaczu lampy.
Współpraca z iMovie i Final Cut Pro X
Ten produkt jest zgodny z aplikacjami Final Cut Pro X i iMovie.
Obiektyw |
|
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 61,0 megapikseli |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 62,5 megapikseli |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (typu 35 mm, 35,7 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
System ochrony przed kurzem | Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu |
Zapis (fotografie) |
|
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 8448 x 6336 (54M), M: 5552 × 4160 (23M), S: 4224 × 3168 (13 M) APS-C L: 5552 x 4160 (23M), M: 4224 × 3168 (13M), S: 2768 × 2080 (5,8 M) |
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 9504 x 5344 (51M), M: 6240 × 3512 (22M), S: 4752 × 2672 (13 M) APS-C L: 6240 x 3512 (22M), M: 4752 × 2672 (13M), S: 3120 x 1752 (5,5M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 6336 x 6336 (40M), M: 4160 × 4160 (17M), S: 3168 × 3168 (10 M) APS-C L: 4160 x 4160 (17M), M: 3168 × 3168 (10M), S: 2080 x 2080 (4,3M) |
14bit RAW | Tak |
Rozmiar obrazu (piksele) [tryb panoramy] | - |
Efekty zdjęciowe | 7 rodzajów: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wył. DRO (automatyka/poziom (1-5)) |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
Format RAW bez kompresji | Tak |
System nagrywania (Zdjęcie) |
|
Format zapisu | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 9504 x 6336 (60 mln), M: 6240 × 4160 (26 mln), S: 4752 × 3168 (15 mln) APS-C L: 6240 x 4160 (26 mln), M: 4752 × 3168 (15 mln), S: 3120 × 2080 (6,5 mln) |
Tryby jakości obrazu | RAW, RAW i JPEG (Extra fine, Fine, Standard), JPEG (Extra fine, Fine, Standard) |
Zapis (film) |
|
Format zapisu | XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0 |
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1–6) (Kontrast (-3 do +3), Nasycenie barw (-3 do +3), Ostrość (-5 do +5)) |
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Rozmiar obrazu (piksele), NTSC | XAVC S 4K: 3840 x 2160 (30 p, 100 M), 3840 x 2160 (24 p, 100 M), 3840 x 2160 (30 p, 60 M), 3840 x 2160 (24 p, 60 M), XAVC S HD: 1920 × 1080 (120p, 100 M), 1920 × 1080 (120p, 60 M), 1920 × 1080 (60p, 50 M), 1920 × 1080 (30p, 50 M), 1920 × 1080 (24p, 50 M), 1920 × 1080 (60p, 25 M), 1920 × 1080 (30p, 16 M), AVCHD: 1920 × 1080 (60i, 24 M, FX), 1920 × 1080 (60i, 17 M, FH) |
Rozmiar obrazu (piksele), PAL | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25p, 100M), 3840 × 2160 (25p, 60M), XAVC S HD:1920 × 1080 (100p, 100M), 1920 × 1080 (100p, 60M), 1920 × 1080 (50p, 50M), 1920 × 1080 (25p, 50M), 1920 × 1080 (50p, 25M), 1920 × 1080 (25p, 16M), AVCHD: 1920 x 1080 (50i, 24M, FX), 1920 x 1080 (50i, 17M, FH) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ I ROZMIAR OBRAZU) | Tryb NTSC: 1920×1080 (60p, 30p, 24p), tryb PAL: 1920 × 1080 (50p, 25p) |
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie proxy (1280 × 720 (ok. 9 Mb/s)), TC/UB (pamięć TC/pamięć UB/format TC/przebieg TC/tworzenie TC/zapis czasu UB), automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, sterowanie zapisem, wyświetlanie wyraźnych informacji HDMI. (włączanie/wyłączanie), wspomaganie wyświetlania gamma |
Wyjście HDMI® | 3840 × 2160 (25p), 1920 × 1080 (50p), 1920 × 1080 (50i), 1920 × 1080 (24p), 1920 × 1080 (60p), 1920 × 1080 (60i), 3840 × 2160 (30p), 3840 × 2160 (24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów |
System nagrywania (Film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | XAVC S: LPCM 2-kan., AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator |
System nagrywania |
|
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II), SLOT2: Gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) |
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Symult. Rej. (Fotografia), symult. Rej. (Film), symult. Rej. (fotografia/film), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografia/film), automatyczne przełączanie nośnika (wł./wył.), kopia |
Redukcja szumów |
|
Redukcja szumów | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; Przy dużych czułościach ISO: Normalna / słaba / wyłączona |
Wieloklatkowa redukcja szumów | - |
Balans bieli |
|
Tryby balansu bieli | Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / żarówki / świetlówki (ciepła biel / zimna biel / biel dnia / światło dzienne) / lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 do 9900K) i filtr barwny (G7 do M7 (57 kroków), A7 do B7 (29 kroków)) / własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak (G7 do M7,57 stopni) (A7 do B7,29 stopni) |
Priorytet ustawiony w trybie AWB | Tak |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (migawka w połowie zamknięta / zdjęcia seryjne / wył.) |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L |
Ostrość |
|
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy / AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 567 punktów (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z pełnoklatkowym obiektywem: 325 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 247 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
Zakres czułości ostrości | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroka (567 pól (AF z detekcją fazy), 425 pól (AF z detekcją kontrastu)) / strefowa / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika) |
Inne funkcje | Czujnik zbliżenia oka (tylko z zainstalowanym adapterem LA-EA2 lub LA-EA4, do nabycia oddzielnie), śledzenie ostrości, ustawianie ostrości na oko [Fotografia] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Film] Człowiek (wybór lewego/prawego oka), mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF, przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem FE 28 – 70 mm F3,5-5,6 OSS) |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | detekcji fazy |
Ekspozycja |
|
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru krok co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: +/- 3 EV (co 1/3 EV)) |
Bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły, bracketing: Pojedynczy, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
Tryby ekspozycji | AUTO (iAuto), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu otwarcia migawki (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)), zwolnione i przyspieszone tempo (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu otwarcia migawki (S) / ręczny (M)) |
Czułość ISO | Fotografie: ISO 100-32000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-12800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: Odpowiednik ISO 100-32000, AUTO (ISO 100-12800, z możliwością wyboru dolnej i górnej granicy) |
Fotografowanie bez migotania | Tak |
Tryby tematyczne | - |
Ekspozycja |
|
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Wizjer |
|
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny (kolorowy) 1,3 cm (typ 0,5), UXGA OLED |
Liczba punktów | 5 760 000 punktów |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 kroków od -2 do +2) |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) |
Pokrycie kadru | 100% |
Powiększenie | Ok. 0,78x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1) |
Regulacja dioptrii | -4,0 do +3,0 m-1 |
Odległość od oka | Ok. 23 mm od soczewki wizjera; 18,5 mm od ramki wizjera przy -1 m-1 (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: standardowy 60 kl./s / wysoki 120 kl./s, tryb PAL: standardowy 50 kl./s / wysoki 100 kl./s |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 7,5 cm (3,0"), TFT |
Panel dotykowy | Tak |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
Regulacja kąta | Maksymalnie ok. 107° w górę, około 41° w dół |
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD) | Tak (automatyczny/ręczny) |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie |
System obsługi Quick Navi | Tak |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak (pełna klatka 35 mm: 5,9 x, 11,7 x; APS-C: 3,9 x, 7,8 x |
Zebra | Tak (wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne) |
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: czerwony/żółty/niebieski/biały) |
Inne | Siatka linii (siatka reguły trójpodziału/siatka kwadratowa/diagram i siatka kwadratowa/wył.), znacznik filmowy (środek/aspekt/strefa bezpieczeństwa/ramka pomocnicza) |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, poziomica cyfrowa, histogram, w trybie wizjera, wyłączanie monitora |
Inne funkcje |
|
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2 x, filmy: 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): Pełna klatka 35 mm: M: ok. 1,5x, S: około 2x; APS-C: M: ok. 1,3x, S: ok. 2x, zoom cyfrowy (fotografie): Pełna klatka 35 mm: L: ok. 4x, M: ok. 6,1x, S: około 8x; APS-C: L: ok. 4x, M: ok. 5,3x, S: ok. 8x, zoom cyfrowy (film): Pełna klatka 35 mm: około 4x; APS-C: około 4x |
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: Priorytet twarzy w AF (włączony/wyłączony), Priorytet twarzy w wielopunktowym pomiarze (włączony/wyłączony), priorytet rejestracji twarzy (włączony/wyłączony), rejestracja twarzy, maks. liczba wykrywanych twarzy: 8 |
Samowyzwalacz do autoportretów | - |
Inne | Nagrywanie okresowe, nastawianie ostrości przez dotknięcie: Tak (ustawianie ostrości przez dotknięcie/panel dotykowy/śledzenie dotykiem), min. automatyczna czułość ISO, SS, monitorowanie jasności, informacje o prawach autorskich, wprowadzanie nazwy pliku, zapisywanie/importowanie ustawień, funkcja transmisji danych FTP, pomoc, ustawienie regionu, tryb wystawy sklepowej, tryb lampy wideo, regulacja zoomu obrotem pierścienia |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: 1/8000 do 30 s, B; filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Kontrola błysku |
|
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
Bracketing lampy błyskowej | 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Blokada mocy błysku | Tak |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (Sygnał świetlny: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji. /Sygnał radiowy: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji). |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Mechanizm |
|
Tryby zapisu | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: maks. 10 kl./s, Hi: maks. 8 kl./s, Mid: maks. 6 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Extra Fine L: 68 klatek, JPEG Fine L: 68 klatek, RAW i JPEG: 68 klatek, RAW i JPG: 68 klatki, RAW (bez kompresji): 30 klatek, RAW (bez kompresji) i JPG: 30 klatek |
Samowyzwalacz | 10 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 2 s opóźnienia / Ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 s / 5 klatek po 10 s / 3 klatki po 5 s / 5 klatek po 5 s / 3 klatki po 2 s / 5 klatek po 2 s) / Bracketing z samowyzwalaczem (wył. / 2 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 10 s opóźnienia) |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | Tak (4/16) |
Odtwarzanie |
|
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 9 / 25 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 23,8x, M: 15,6 x S: 11,9 x), automatyczny podgląd (10/5/2 s, wył.), obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.), pokaz slajdów, wybór folderu (data / fotografie / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K)[, przewijanie w przód / w tył (film), kasowanie, ochrona, ocena, dostępne zdjęcia seryjne |
Interfejs |
|
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak |
Złącze USB typu C® | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
NFC | Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3), sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz/5 GHz), oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie smartfonem, przesyłanie do komputera, oglądanie na telewizorze |
Wyjście HD | Mikrozłącze HDMI (typ D), BRAVIA Sync (sterowanie dla HDMI), technologia PhotoTV HD, rejestrowanie filmu w formacie 4K, wyświetlanie fotografii w formacie 4K |
Stopka akcesoriów Auto-lock | - |
Złącze Smart Accessory Terminal 2 | - |
Gniazdo zewnętrznego zasilania | - |
Złącze do synchronizacji | Tak |
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Zdalne sterowanie z komputera | Tak |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Złącze LAN | - |
Drukowanie |
|
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika |
|
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie (3 zestawy w body / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje menu, ustawienia Moje pokrętło, regulacja ustawień użytkownika dotyczących fotografowania |
Kompensacja cech obiektywu |
|
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Zasilanie |
|
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 530 zdjęć (wizjer) / około 660 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | ok. 90 min (wizjer) / ok. 105 min (monitor LCD), (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Ok. 160 minut (wizjer) / około 170 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: około 3,7 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3.5-5.6 OSS), Filmy: ok. 6,2W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: ok. 2,9W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), Filmy: ok. 5,8W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (dostępny ze złączem Multi/Micro USB lub USB Typu C) |
Wymiary i waga |
|
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | Około 665 g |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 128,9 mm × 96,4 mm × 77,5 mm, około 128,9 mm × 96,4 mm × 67,3 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) / około 5 1/8 × 3 7/8 × 3 1/8 cala, około. 5 1/8 × 3 7/8 × 2 3/4 cala (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Inne |
|
Temperatura w środowisku pracy | 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C |
- Przewód zasilający
- Akumulator NP-FZ100
- Osłona przewodu
- Ładowarka BC-QZ1
- Pasek na ramię
- Przykrywka korpusu
- Osłona stopki akcesoriów
- Muszla oczna
- Przewód USB Type-C®
Brak metod dostawy dla tego produktu.
Kup ten produkt, zarejestruj zakup i odbierz zwrot na konto. Akcja obowiązuje od 30.04.2024 r. do 31.07.2024 r..
Regulamin i szczegóły promocji
Sony Europe B.V.
The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey, KT13 0XW, United Kingdom
Incorporated in Hoofddorp / Netherlands 71682147
Registered in the UK Companies House Cardiff FC035527
e-mail: customersupport.pl@eu.sony.com